”Hvad kan vi gøre for dig?” Det er i dag det første menupunkt på Ateistisk Selskabs spritnye hjemmeside. Men sådan var det ikke for et år siden. Lad os gå lidt tilbage i tiden.
”Er der ikke én her, der kan lave vores hjemmeside?” ”Jo, det kan jeg”. Et medlem rakte hånden op, og lavede så Ateistisk Selskabs første hjemmeside. I mange år levede hjemmesiden et roligt og trygt online-liv. Men hvis vi skal være lidt kritiske – og det skal vi– så er en hjemmeside, ’man lige får nogen til at lave’, sjældent én, der forøger antallet af besøgene. Medlemmer. Eller kunder. Det vidste Ateistisk Selskab også godt. Så da de var klar til at tage deres hjemmeside til næste stadie, kom de til os;
- ”Hvem er de mennesker, der er interesserede i ateisme? ”
- ”Hvilke spørgsmål går de rundt med?”
- ”Hvad har de brug for, for at tage skriftet fuldt ud som ateist, og melde sig ud af Folkekirken?
Skal en hjemmeside hjælpe dig med at nå dine mål, skal den tage udgangspunkt i målgruppens spørgsmål og behov. Ikke dine spørgsmål og behov. Det er et stort arbejde, men det er det, der gør, at din hjemmeside kan ’konvertere’, som det hedder på vores nørdede fagsprog. Ét af de tydelige resultater for Ateistisk Selskab er nu, at det første spørgsmål målgruppen møder er ”Hvad kan vi gøre for dig?” I stedet for ”Hvem er vi?”.
Og hvorfor lige det spørgsmål? Jo ser du, en af de største barrierer for at melde sig ud af Folkekirken, er spørgsmålet om begravelse. Hvem står for den, hvis man har meldt sig ud? Det hjælper Ateistisk Selskab dig (også) med at få svar på.
Hjemmesiden er selvfølgelig også pærelet at navigere rundt i og lægge indhold på. Alt fra indhold om events, debataftener og artikler.
Dét er godt design. Dét tror vi på hos Yan & Co.
Og vi ved, det virker, når dit budskab skal udbredes.
Vil du også gerne udfordres, så din hjemmeside ikke repræsenterer dine men din målgruppes behov? Så kontakt os for et uforpligtende møde her.