Human Capital Group Danmark ville skille sig ud fra deres modersite
Human Capital Group er et konsulentbureau. De hjælper virksomheder med at finde deres næste CEO. De hjælper også virksomheder med at ansætte de rigtige til bestyrelsen – og bestyrelser til at blive mere effektive. Human Capital Group er en global virksomhed, og det danske kontor er ét blandt 50. I Danmark har konsulenterne specialiseret sig i den nordiske region. Som en del af en global virksomhed hører de selvfølgelig ind under det globale site. Men det danske kontor ønskede at skærpe den visuelle profil på det danske site, så det talte bedre til det nordiske marked. De ønskede et site, der havde mere nordisk personlighed end hvad det globale site havde.
De gav os deres designmanual, til deres trykte materialer. Ud fra den skabte vi designet til deres nye website. De billeder, der skulle vises på sitet var særligt vigtige for dem. Et billede siger – som bekendt – mere end 1000 ord. Billederne skulle ikke stikke for meget af i forhold til det globale site. Men det skulle også tale direkte til det nordiske business segment. Vi skulle derfor ramme det helt rigtige udtryk med sitets billeder. Vi satte os sammen med Human Capital Group og talte kriterierne for billederne igennem. Hvad skulle de udtrykke? Hvilke situationer skulle de vise? Hvilken stemning skulle de give? Og så gik vi ellers i gang med en grundig søgning. Se hvordan vi gav Human Capital Group deres nordiske design, her: https://www.hcg.dk