Jeg elsker WordCamps. Det er den perfekte mulighed for at møde nye, spændende mennesker, lære mere om WordPress og blive udfordret på ens tanker og ideer.
Og hvorfor ikke kombinere WordCamp med enhjørninger, Loch Ness uhyrer og måske et spøgelse eller to? Skotland har jo trods alt det hele..
Tilbage i juli var jeg en tur til WordCamp Edinburgh – jaja, jeg ved godt det ligger lidt tid tilbage, der skulle jo også holdes bare lidt ferie 😉
WordCamp Edinburgh 2017 blev afholdt på CodeBase
CodeBase som er Englands største tech inkubator og har mere 90 virksomheder boende, lagde lokaler til. Det var super gode lokaler til WordCampen med god tilgang til både speakers, networking og kaffe 😉
Tilgængelighed
Et af de helt store emner til WordCamp Edinburgh var tilgængelighed. Altså hvordan hjemmesider tilgås af f.eks. svagseende eller personer med andre handicap, som betyder at de ikke kan navigere en hjemmeside som de fleste andre.
Det mest interessante oplæg i den sammenhæng var af Claire Brotherton, der blandt andet gennemgik flere populære plugins og deres tilgængelighed, herunder
- Contact Form 7
- Gravity Forms
- Simple Share Buttons Adder
- Revolution Slider
Det spændende var, at den eneste af dem som faktisk klarede en “basis test” var Gravity Forms. Og selv Gravity Forms havde brug for et par ekstra plugins for at bestå testen.
Vidste du at den gennemsnitlige webshop kan øge mængden af salg med op til 7% ved at optimere tilgængeligheden? Det er alligevel en god del.
Citat “tyvstjålet” fra Linda Kristiansen, Nordic Custom Made
Hastighedsoptimering
Et andet af de emner jeg fandt interessant – og som du måske allerede ved jeg går op i – var hastighedsoptimering.
Kathir Sid Vel holdt et super oplæg om hastighedsoptimering som var 80% praksis og 20% teori. Han viste hvordan hans metode til, at hastighedsoptimere var, skridt for skridt.
Jeg er stor fan af praktiske eksempler da jeg synes det er mere brugbart at de tilhørende kan se hvordan det bliver gjort.
Og så ej at forglemme…
Så er en af de fede ting ved WordCamps at man også har mulighed for, at give lidt tilbage. Det kan f.eks. være i form af sponsorater som er med til, at holde prisen for WordCamps i et leje hvor alle kan deltage.